Komunikaty prasowe
- Mediatel rezygnuje z zakupu Exatela
Czwartek, 16/12/2010
W dniu 15 grudnia 2010 roku Zarząd Mediatel SA podjął decyzję o wycofaniu się z postępowania przetargowego prowadzonego przez Polską Grupę Energetyczną w związku ze sprzedażą spółki telekomunikacyjnej Exatel SA. Powodem rezygnacji z dalszego udziału w procesie transakcyjnym jest brak należytej transparentności oraz znacznie odbiegające od standardów rynkowych ograniczenia dotyczące doboru doradców i partnerów finansowych przez spółkę Mediatel SA.więcej >>
- Podstawą do przygotowania ostatecznej oferty zakupu każdej spółki jest możliwość zbadania aktywów i przeprowadzenia rzetelnego due diligence. Gdy w trakcie procesu pojawiają się znaczące ograniczenia w dostępie do informacji staje się on mało czytelny. Mediatel SA został zmuszony do wycofania się z procesu transakcyjnego po odrzuceniu możliwości udziału partnerów finansowych i wybranych przez siebie doradców w badaniu spółki Exatel SA.
- Lepsze wyniki GK Mediatel w III kwartale
Piątek, 12/11/2010
Skonsolidowane sprawozdanie finansowe prezentujące wyniki działania Grupy Kapitałowej w III kwartale 2010 roku zostało dobrze przyjęte przez inwestorów. Reorganizacja firmy i rezygnacja z części najmniej rentownych działań pozwoliły na znaczne ograniczenie kosztów działania grupy. „Pozytywnie oceniam skutki wprowadzonych zmian, jednak efekty finansowe podjętych działań będą widoczne dopiero w końcu roku. Obecne wyniki uważam za zadowalające” – powiedział Mirosław Janisiewicz, Prezes Zarządu Mediatel S.A.więcej >>
- GK Mediatel w III kwartale podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian w obszarze działalności na rynku klientów biznesowych. W wyniku modyfikacji wcześniejszej strategii grupy doszło do sprzedaży zależnej spółki Mediatel 4B na rzecz operatora telekomunikacyjnego Aster Sp. z o.o. oferującego usługi dostępu do telewizji, szerokopasmowego internetu, telefonii stacjonarnej i komórkowej. Elementem porozumienia jest kontynuowanie przez GK Mediatel w najbliższych okresie 2 lat obsługi dotychczasowych klientów biznesowych w zakresie usług telekomunikacyjnych.W ostatnim kwartale w GK Mediatel została także przeprowadzona 50 % redukcja zatrudnienia i zmiana struktury zarządzania w należących do grupy spółkach. Celem reorganizacji było zwiększenie elastyczności i zwiększenie dynamiki działania grupy.Jednocześnie, w konsekwencji wprowadzonych zmian, działania GK Mediatel zostaną obecnie skoncentrowane wokół realizacji strategii non-brand operator. GK Mediatel skupiać będzie swoją aktywność na rynku usług hurtowych ze szczególnym uwzględnieniem usług hurtowej terminacji połączeń międzynarodowych oraz na obsłudze technologicznej innych podmiotów w zakresie usług telekomunikacyjnych. Zwiększenie efektywności działania i koncentracja na priorytetowych obszarach pozytywnie wpłynie na wyniki spółki w kolejnych miesiącach.
- Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie pozytywnie ocenia zmiany Wtorek, 05/10/2010
- Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Mediatel S.A.
Czwartek, 15/07/2010
W dniu dzisiejszym doszło do zmian w Zarządzie Spółki. Rezygnację z funkcji Prezesa Zarządu złożył Marcin Kubit, zaś z funkcji Członka Zarządu ds. finansowych Iwona Rytel. Oboje pozostają w spółce. Marcin Kubit będzie wykorzystywał swoją wiedzę i doświadczenie jako członek Rady Nadzorczej Mediatel S.A., zaś Iwona Rytel będzie kontynuowała swoją karierę zawodową na stanowisku dyrektora finansowego Spółki. W wyniku powyższych zmian stanowisko Prezesa Zarządu objął Mirosław Janisiewicz, który poprzez Rasting Limited jest pośrednio największym akcjonariuszem spółki Mediatel S.A. (przez NFI Magna Polonia NFI).
- Wyniki pierwszego kwartału. Modyfikacja strategii Grupy Kapitałowej Mediatel
Wtorek, 11/05/2010
W dniu 11 maja 2010 roku Grupa Kapitałowa Mediatel zaprezentowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał bieżącego roku. W tym okresie Grupa osiągnęła przychody na poziomie 25 mln PLN i ujemną wartość zysku EBITDA na poziomie 1,9 mln PLN.więcej >>
- Strategia spółki została zmodyfikowana. Przewiduje, iż w 2010 roku Mediatel Group skoncentruje siły przede wszystkim na rozwoju działalności hurtowej w zakresie realizowania międzynarodowych połączeń telefonicznych. Dodatkowo, strategia zakłada rozbudowę platformy infrastrukturalnej niezbędnej do oferowania rozwiązań dla firm, zainteresowanych świadczeniem usług na rynku telekomunikacyjnym, które nie posiadają własnej infrastruktury.